رییس کل دادگستری هرمزگان:

۹ تیم ویژه نظارت بر بازار بندرعباس تشکیل شد



 رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: در راستای تحقق شعار سال و به منظور نظارت بر بازار، ۹ تیم ویژه و گشت مشترک قضایی، تعزیرات حکومتی، جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف فعالیت خود را به صورت ویژه و فوق العاده در بندرعباس آغاز کردند.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی قهرمانی»، رییس کل دادگستری هرمزگان روز شنبه در نخستین نشست ستاد پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دستگاه قضایی استان هرمزگان با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید، افزود: اولویت دادگستری استان هرمزگان در سال پیش رو بر اقدامات اثربخش و مقابله‌ای در جهت مهار تورم و حمایت از واحدهای تولیدی متمرکز خواهد بود.

وی از قاطعیت دادگستری استان هرمزگان در برخورد با گران فروشان و محتکران خبر داد و افزود: با توجه به دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر لزوم نظارت دستگاه قضایی بر بازار و کنترل قیمت ها و همچنین در راستای اجرای طرح از فجر تا فطر مقرر شده است؛ تیم‌های ویژه و گشت‌های مشترک تحت نظارت دادستانی مرکز استان به صورت مستمر وضعیت بازار را رصد و کنترل کنند تا از گران‌فروشی و تحمیل فشارهای بی‌رویه بر مردم جلوگیری شود.

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه هر یک از این تیم‌های ویژه متشکل از حداقل پنج نفر است، تصریح کرد: در جریان اجرای این طرح، عموم مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه احتکار و افزایش کاذب قیمت‌ها، موارد را به صورت حضوری و یا با مراجعه به سامانه سجام دادگستری هرمزگان به آدرس اینترنتی sajam.scpd.ir و سامانه‌های ۱۲۴ و ۱۳۵ وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی، گزارش کنند.

قهرمانی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان در برخورد قاطع و بدون اغماض با گران فروشان و محتکران مصمم است و اجازه هیچ نوع سوء استفاده‌ای را در این خصوص نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه دستگاه های متولی تنظیم بازار در راستای خدمت رسانی به مردم، علاوه بر انجام وظایف محوله در بُعد نظارت نیز اهتمام لازم را داشته باشند، فرصت طلبانی که به گران‌فروشی و احتکار مایحتاج عمومی می‌پردازند، در تحقق نیت شوم خود ناکام خواهند ماند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها